Wednesday, June 20, 2007

Masih Rahsia

Dah dua hari berita yang sama
Mungkin sama hari yang ketiga
Perbicaraan pembunuhan wanita
Yang berasal dari negeri Mongolia
Diberi nama Altantuya @ Amina

Defendan utama ialah Razak Baginda
Tiada kena mengena dengan istana
Cuma namanya macam nama raja
Dia adalah penganalisis politik negara
Sangat rapat dengan orang nombor dua
Sebab tu kita dengar banyak cerita
Pelbagai versi bergantung kem yang mana
Kem no 2 kata dia sudah dianaiya
Kem tingkat 4 pun boleh tahan juga
Kata ini nombor 2 punya angkara
Budak-budak UTK tu kerja dengan dia
Anwar kata ini semua pasal 500 juta
Komisen beli kapal selam dan senjata
Di Ijok Anwar cabar nombor 2 saman dia
Nombor 2 kelu untuk berbicara
Menghangatkan lagi spekulasi semasa
Selepas beberapa hari baru nafi terlibat sama
Tapi masih takut nak saman si Nana

Dalam perbicaraan hari kedua
Saksi kata Altantuya minta 1.75 juta
Dan tiga tiket penerbangan antarabangsa
Bagi kami rakyat biasa
1.75 juta nak korek kat mana
Tapi bagi orang macam Baginda
1.75 juta rasanya macam lekat celah gigi saja
Kita pun tak tahu sebab apa
Altantuya minta sampai 1.75 juta
Kalau tidak katanya dia pecah rahsia
Rahsia apa masih jadi tandatanya?

Keris Silau
20 Jun 2007

2 comments:

shukor said...

Bagi kita marhaen biasa,
jangankan 1.75 juta,
dah dapat 30 ringgit pun dah terkelu bahasa,
syok tak terhingga,
suka sebab dapat bawak balik ke keluarga.
dapat beli sikit ikan dan roti planta,
lebihnya untuk anak sekolah dan belanja,
malam hari terkinja-kinja,
memikirkan hari esok bagaimana pula.

mereka bicara kes juta-juta,
itu lah dunia fana yang nyata,
pandai gali , pandai lah main silap mata,
kita tengoklah nanti siapa yang kena.

Keris Silau said...

Shukor,

Tak apa, bershukorlah!

Allah Maha Adil.