Thursday, July 27, 2006

Tahniah Pak Lah

Kita nak ucap tahniah kat Pak Lah Badawi
Sebab stop kumpulan Artikel 11 dan IFC
Pak Lah kata dont fan on religious sensitivity
We salute the move by bapa mertua Khairi
Zaid and the gang tentu tak puas hati
Hangpa jangan nak tunjuk berani
Elok hangpa bertaubat kat depan tok kadi
Sebelum malaikat maut bagi ubat mati
Kami hairan kenapa menentang agama sendiri
Apa agenda dan apa yang hagpa nak bukti
It is an act of ignorance and stupidity
Sokong pula Lina Joy atau Azalina Jailani
Yang terang-terang murtad bukan Islam lagi

IFC sudah too much mengapi-api
Berani mencabar Islam sebagai agama rasmi
Tentu dapat bantuan kewangan luar negeri
Mahukan Islam liberal dilaksana di sini
Macam negara jiran dah tak dapat kawal lagi
Sogokkan hiburan kepada pemuda-pemudi
Tak caya tengoklah suratkhabar dan tv
Penuh dengan berita artis di sana sini
Terlalu sedikit rancangan yang membina jatidiri
Motivasi cuma disiarkan awal-awal pagi
Lepas tu kita berhibur lagi
Ajar anak muda clubbing dan party
Leka, lena, hanyut dan hancur tak sedar diri
Kita takut masa depan apa nak jadi
Tak ada langsung prihatin dan sensitiviti
Orang lukis kartun hina nabi
Mana ada pemuda bangun buat demonstrasi
Cuma ada berapa kerat yang masih berani
Yang lain mungkin takut Akta Universiti
Tapi sebahagian besar buat tak peduli
Tak ada niat untuk berjihad di hati

Bangun lah wahai pemuda pemudi
Masanya sudah sampai untuk kita berdiri
Tiada masa untuk lepak dan lagha lagi
Rapatkan saf-saf perkuatkan diri
Kuatkan iman dan ibadah pada Illahi
Hanya Islam sahaja yang kita anuti
Jangan biarkan Islam Liberal dibawa IFC

Sebelum kita akhiri coretan ringkas ini
Kita ucap tahniah kat Pak Lah sekali lagi
Lepas ni kita tolong cari calun isteri
Tak baik pemimpin negara hidup seorang diri
Mesti ada pasangan baru tak lonely

Keris Silau
July 26 2006

5 comments:

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested

Gukita said...

Kalau Pak Lah tak buat gitu, dia patut letak jawatan dan beri laluan kepada generasi yang lebih mampu menegakkan agama dan memajukan bangsa, jangan jadi pemimpin kembiri yang tak mampu berbuat apa-apa selain pidato monolog yang hanya layak membuai anak tidur..

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested

Anonymous said...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

Anonymous said...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»