Monday, July 15, 2013

Gila Jawatan




Memang kena melobi sakan
Dari PM hingga Ketua Bahagian
Ketua Umum dan Ketua Perhubungan
Untuk jawatan Ketua atau Timbalan
Untuk jawatan Majlis Kerajaan Tempatan
Untuk jawatan ajk Badan Warisan
Untuk jawatan Penyelaras Kawasan
Untuk jawatan PIBG sekolah kebangsaan

Kalau tak dapat dia meroyan
Dia mengamuk dalam FB sakan
Dirasuk pulak oleh sang syaitan
Maki hamun perli tulis bukan-bukan
Kemudian buat sepanduk bantahan
Kami mahu anak tempatan
Orang luar tak faham perasaan

Kalau tak dapat buat sms ugutan
Pakai nombor telefon kawan
Ugut nak bawa geng Perasan
Bawa kek tahi dia sendiri makan
Aku tengok pun geli geleman

Sudah lah malas aku nak layan
Perangai macam kebudak-budakan
Merajuk nak bubar cawangan
Lepas tu dia meluah perasaan
Tak ingat kah aku punya sumbangan
Aku berkerja bukan untuk jawatan
Aku sanggup bergadai berkorban
Baik Barisan atau Pakatan

Sempena bulan Ramadan
Elok kita lihat niat dan tujuan
Apakah niat nak memegang jawatan
Adakah kemasyhuran yang dikejarkan
Setiap jawatan datang dengan beban
Memang banyak sangat cabaran
Bertanggungjawab kepada rakyat dan Tuhan
Setiap amanah yang diberi akan disoalkan
Bolehkah kita melepasi segala ujian
Oleh itu bila kita tidak dapat jawatan
Alhamdulillah kita terlepas dari beban
Kita masih boleh berkhidmat tanpa jawatan
Semoga Allah menerima setiap amalan.

Keris Silau
15 Julai 2013

6 comments:

news headlines today said...

Thanks for your marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you could be a great author. I will always bookmark your blog and will often come back at some point. I want to encourage continue your great work, latest online news have a nice holiday weekend!

ayotinggi said...

izin share ya :)

Tidak PD dengan tubuh anda?? Mau bertambah tinggi 1 - 5 cm / minggu?? Ingin tambah sehat, kurus, atau gemuk?? Kami punya Solusinya !!
Tiens adalah suplemen yang dibuat dari
bahan - bahan alami tanpa efek samping
dan digabung dengan teknologi modern dalam proses pembuatannya.
Selain sebagai peninggi badan, penurun & penambah berat badan, Tiens juga mempunyai berbagai fungsi lain yang berguna bagi kesehatan kita.
Ayo pesan segera untuk kesehatan anda
CP: 089610000959
http://ayotinggi.wordpress.com/
http://www.facebook.com/ayo.tinggi/

Trigonal said...

Syair yang indah :)

rsgoldfast said...

However, the ball player is simply paid along with finishing the duty when the gamer brings about a lot of the damage to the particular california king, and also Coinshare/Lootshare Has to be deterred.

Old School RS Gold

Old School Runescape Gold

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA