Sunday, October 27, 2013

Bajet Gula dan GST

Bajet gula dan GST
Gula tiada lagi subsidi
Gula tak bagus kata Menteri
Boleh kena potong kaki
Sakit jantung dan sakit hati
Mata rabun dan darah tinggi
Mati pucuk untuk kaum lelaki
Punca pertengkaran suami isteri
Dari potog kaki baik potong subsidi

Menteri kita bijak buat polisi
Polisi ke arah free market economy
Pasaran tidak dikawal oleh authoriti
Dia biar turun dan naik sendiri
Macam pasaran Ringgit dan Rimbi
Sungguh geliga otak pak menteri
Tak sia-sia belajar di luar negeri
BRIM tak potong dan tetap diberi
Bonus diberi enam bulan sekali
Masa raya dan masa deepavali
Terima kasih kata Perdana Menteri
Sebab menang pilihanraya baru2 ni
Kan I kata I help you You help me

Untuk kurangkan defisit yang tinggi
Kerajaan akan perkenalkan GST
Gomen Sudah Tenat fulus mafi
Dah habis korek EPF dan Tabung Haji
Nak korek kat mana lagi
Nafsu besar mesti dipenuhi
Mana boleh pakai Perodua Myvi
Sekurang-kurangnya Ferrari
Mana boleh pakai kapcai Suzuki
Kena lah sekurang-kurangnya Harley
Bonia atau Coach tak main lah aci
Sekurang-kurangnya Prada atau LV
Mana boleh setakat Langkawi
Kena makan angin di luar negri
Sekurang-kurangnya Monaco atau Italy

Nasib orang bawah siapa peduli
Ada yang kais pagi makan pagi
Kos sara hidup semakin tinggi
Gula tiada lagi subsidi
Barang yang dibeli kena GST
Dapat Brim hanya lekat celah gigi
Sepatutnya potong subsidi gas IPP
RM3.3 billion setahun untuk 4 kroni
Kita hanya mampu doa kepada Illahi
Semoga Tuhan berkatkan rezeki
Walaupun sedikit tapi diberkati
Kita tidak rompak kita tak curi
Kita tidak rasuah atau tidak joli
Kita kerja yang halal dan suci.

Keris Silau
26 Oktober 2013

7 comments:

dolyank said...

Amboi..lama hilang?tenggelam2 timboi...

Keris Silau said...

geram punya pasal, timbui jugak lah.

Amuraria said...

best tuan ;) ABU jangan lupa ;)

Miftahul Jannah said...

Assalamualaikum,

Jika saudara/saudari/tuan/puan berminat untuk memperbaiki masalah kesihatan, turun berat badan, naik berat badan ataupun mengekalkan berat badan, InsyaAllah saya boleh membantu.

Jika berminat boleh email saya.InsyaAllah saya berusaha sedaya mungkin untuk coach dan bantu saudara/saudari/tuan/puan.

Wassalam

rsgoldfast said...

If this is your current 10th process, you'll receive Ninety slayer compensate points. If this describes the 50th process, you are going to receive 210 slayer incentive items.Sumona's specific process is made for you to be able to slay the Kalphite King. Your california king is incredibly tough to wipe out by yourself, as well as people for this activity might be served through another gamer.
Cheap RS 2007 Gold

Runescape 2007 Gold

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA