Tuesday, February 03, 2009

Wanita, Takhta dan Harta

UMNO kata ia parti yang bermaruah
Memecat ahli ambil RM300 wang hadiah
Tapi UMNO sanggup terima kemasukan perasuah
Dua ADUN PKR Perak hadapi tuduhan rasuah
Tuduhan meluluskan projek di Seri Iskandariah
Kalau bersalah mereka adalah penjenayah
Namun bagi UMNO itu tak jadi masalah
Parti itu sanggup terima yang tak bermaruah
Asalkan dapat memenuhi hajat nak memerintah
Adakah UMNO satu parti bermaruah?

Kalau dengar geng UMNO bersembang
Sikit sangat yang bercakap nak berjuang
Semua pikir pasal projek nak banyak wang
Wang..wang..wang..mengisi otak kau orang
Projek itu..projek ini..selalu menghidu peluang
Di kedai kopi di warkop atau dilobi lima bintang
Cuma slogan cemerlang gemilang terbilang
Tapi yang sebenar cuma songlap macam musang
Kalau mereka tak ikut cakap atau menentang
Silap haribulan akan didapati telah "hilang"
Macam Altantuya, Bala, Adun Cangkat dan Behrang
Habis hancus lulus isi badan dan tulang

UMNO tak appeal kepada orang muda
Sebab pemimpin UMNO sombong dan gila takhta
Sanggup beli ADUN dengan wang berjuta-juta
Dan juga perwakilan bahagian Pemuda dan Wanita
Jin-jin di PWTC boleh jadi saksi-saksi utama
Dapat lihat mata perwakilan ada Ringgit Malaysia
Lepas tu dapat berjalan ke Medan dan Jakarta
Semuanya ditanggung termasuk golf dan wanita
Sebagai imbuhan dari calun-calun yang berjaya
Semuanya akan disoal diakhirat oleh Allah Taala
Dan akan dipratonton kepada semua manusia
Manusia lingkup dek Wanita Takhta dan Harta.

Keris Silau
3 February 2009

3 comments:

abu muhammad said...

tuhan orang umno ialah RM, what do they care of being asked by Allah in the hereafter...

Keris Karat said...

Sama saja dgn PKR...duit dan betina dan sanjung kapiak seperti Karpal...hahaha...Perak sudah tergadai...Jangan cakap pasal tuhan lah...pakai kopiah, laung nama Allah, tapi buat angkara tak senonoh....MALU ISLAM. Dalam pakatan pun dah jadi patahan...hahaha...Sept 2008 pun tak jadi...kene tipu lah korang semua, perjuangan yang sia sia

Anonymous said...

Wahai Keris Karat,

Patut lah engko jadi Keris Karat.