Tuesday, March 18, 2008

Kalau aku jadi Pak Lah

Kalau aku jadi Pak Lah
Aku mengaku salah
Jawatan PM aku serah
Aku sedar dan pasrah
Orang tak mau aku dah
Parti aku terima padah
Aku sedar yang aku lemah
Selama ini aku ambik mudah

Aku bukan ikut nafsu
Walaupun cuma pegang bahu
Tidak lebih daripada itu
Punca sebenar ialah menantu
Dia yang buat benda tak menentu
Berlagak macam pemimpin nombor satu
Lesen besar sebab guna nama aku
Jaja habis dari Perlis hingga Johor Baru

Aku sedar susah nak letak jawatan
Sebab masih ada banyak kepentingan
Kamaludin masih tak habis makan
Skomi kena selesai semua pinjaman
Sebab selepas ini tiada jaminan
Laki Nori pula nak jadi Menteri Kewangan
Tapi aku dapat banyak tentangan
Mula-mula Mukhriz yang mulakan
Tulis surat bagi aku dapat kemaluan
Macam Mahathir buat kat Tunku Rahman

Entahlah zaman aku jadi tak ketahuan
Pilihan aku sebenarnya ialah Shahidan
Tapi Raja Perlis pula tak perkenan
Sebab Shahidan potong elaun keraian
Idris Jusof pula tak diperkenan Sultan Mizan
Buat pintu gerbang tak bagi tau Sultan
Aku tidak dapat kawal semua keadaan
Hidup aku semakin tertekan
Cuma Jin saja penyejuk badan

Keris Silau
18 March 2008

No comments: