Friday, March 23, 2007

Tol Lebuhraya

Untung 23B kata Menteri Kerjaraya
Untuk semua konsesionari lebuhraya
Baru diumumkan oleh Putrajaya
Selama ini angka ini menjadi rahsia
Nothing to hide Pak Lah kata
Pak Lah punya IQ berapa
Nanti bila orang tanya
Pak Lah kawin anak dara ke janda
Sidang akhbar dah habis tak leh tanya
Betui ke ini Perdana Menteri Malaysia

Berbalik kepada tol lebuhraya
Untung bukan dua tiga juta
Tapi dua puluh tiga ribu juta
10 juta rumah kos rendah boleh dibina
Cukup untuk semua rakyat Malaysia
Duit untung tu dia orang buat apa
Takut masuk bajet pilihanraya
Beli yacht dan jet untuk disewa
Habis nak naikkan tol kenapa
Bagi susah rakyat yang sudah papa
Elektrik dan petrol naik semua
Gaji masih berada di takuk lama
Bila demo kena belasah dengan cota
Silap haribulan lebam sebelah mata
Kerajaan buat pekak telinga
Dengarlah keluhan rakyat jelata
Cuba belajar dari Australia
Highway elok dan bertaraf dunia
Tak payah bayar tol lebuhraya
Cuma sesetengah jalan di kota
Itupun nak elakkan kesesakan jalanraya
Ini jalanraya macam lubang buaya
Kena bayar tol tinggi pula


Keris Silau
22 March 2007

2 comments:

Brian Fong said...

keep it coming, keris...

Anonymous said...

aku setuju ngan hang kris, bab Oz punya jalan pun aku setuju...tapi hang aku rasa elok tukaq laa nama bagi laa AK-47 kaa (revolusioner's icon worldwide), aku bab kris2 nie menyampah laa...sorry bro

Cheers,
Ivan