Friday, April 04, 2008

Damai Abadi Versi Terkini

Aku cari mana dia si Khairi
Rupanya dia bersembunyi
Aku cari mana dia tauke Skomi
Dia juga menghilangkan diri
Aku cari mana pergi isteri
Dia keluar tak bagitau suami
Lalu aku tinggal seorang diri
Aku bongkar setbot dan almari
Aku cari kitab-kitab al Ghazali
Aku tak tahu guna teknologi IT
Aku nak tahu cara bersuci
Badan aku penuh kotor dan daki
Cuci jiwa, otak dan satu body
Dari ujung rambut hingga ujung jari
Entah berapa banyak dosa hamba mu ini
Rakyat ditipu amanah dikhianati
Aku konfiuskan mereka dengan Islam Hadari
Bila aku menang besar majoriti
Aku sudah dirasuk syaitan yang dilaknati
Aku jadi bongkak takbur dan bangga diri
Aku beli jet mewah peribadi
Untuk aku guna jalan-jalan oversea
SiNanda bagi bot mewah di Turki
Aku terima tanpa rasa guilty

PRU 12 adalah kehendak Allah
Tak pernah 5 negeri boleh kalah
Kelate Selangor Penang Perak Kedah
Aku hampir tersungkur rebah
Dunia ku gelap walaupun luar cerah
Semua orang kata aku yang salah
Sebab bila menang aku menyerlah
Kemudian datang lain masalah
Istana tolak aku punya watikah
Buat pertama kali dalam sejarah
Che Det hentam tak sudah-sudah
Lepas tu kacau datang dari Sabah
Depa nampak minat kat Wan Azizah
Oh hidup ku semakin rafhlah
Oh aku jadi semakin serba-salah
Orang diluar semakin marah
Depa tak faham ka aku baru menikah
Bagi lah aku satu penggal sudahlah

Keris Silau
4 April 2008

No comments: